x17 France

« Channing Tatum And Jenna Dewan Engaged! | Main | Brit Still Celebrating Her Wins! »

Britney Sweeps The VMAs -- Check Out X17Online's Live Blog Below!

Posted on Sun Sep 7, 2008 05:50 PM PDT

MTV britneyvmawin.jpgCourtesy Getty Images

Earlier, X17online brought you the live footage from the VMA red carpet, and now we're blogging the awards live!

Here's how it's going to work --

We're gonna give you the live, up-to-the-minute run-down of what's going on, so if you're Tivo'ing the show and don't want to know, or you're waiting for the delayed airing on the West Coast, look away!

8:17pm PT: The show's over, so what did you think? Russell Brand was a very energetic host, but did he take talk of politics and promise rings too far? And although Brit looked gorge and composed, but did Piece of Me deserve three Moonmen? Who was your fave and who should have stayed home?

8:13pm PT: Kanye closes the show singing slightly out of tune? We're underwhelmed.

8:12pm PT: Video of the Year goes to...Britney for Piece of Me, again! Three out of three! The comeback is complete!

8:00pm PT: Ya gotta love Kid Rock for coming out on the stage with a drink in hand. But he looks a little out of place among all the young Disney, Nick and Superbad stars, doesn't he? And the Lil Wayne collabo? Awkward!

7:52pm PT: Best Pop Video goes to...Britney again for Piece of Me! It's only the second Moonman of her career (she won her first earlier in the evening) and she looks so happy! Congrats, Brit!

7:51pm PT: Paris looks at the wrong camera, but she recovers well. Hey, at least she puts a little energy behind her delivery!

7:50pm PT: LL Cool J performs Going Back to Cali with Travis Barker and DJ AM -- that song's still hot, and so is LL!
7:44pm PT: Best New Artist goes to...Tokio Hotel! Really? Is it just the hair?

7:38pm PT: Xtina's got new bangs, a new look (which is kinda like the old Dirrrty look) and a new sound. We love the rendition of Genie in a Bottle, but is she lip-syncing? So unlike her, right?

Continues below...




7:37pm PT: OOoooh, it's the High School Musical kids introducing Xtina! Whose dress didja like better, Vanessa's or Ash's?

7:29pm PT: Another back lot performance from TI, but wait, he's walking inside and there's Rihanna in a short jacket and nothing underneath! Move over, Pink, I feel another wardrobe malfunction coming on!

7:27pm PT: Jordin Sparks takes a swing at Russell Brand for making fun of the Jonas Brothers' promise rings...did she connect, though?

7:26pm PT: The Best Hip Hop Video goes to...Lil Wayne for Lollipop! Shortest. Speech. Ever.

7:25pm PT: The Best Hip Hop Video being presented by Slipknot and McLovin (?) who's "f*cking trashed"!

7:21pm PT: Ashlee's adorable, but annoying! And so much taller than Pete, huh?

7:13pm PT: Pink rips off her blue shiny trench while performing So What? and we think we see a nip slip...

7:12pm PT: Miley, we love you, and we sincerely someone else came up with that Rock Band bit, cuz...not so funny.

7:11pm PT: Best Rock Video goes to...Linkin Park for Shadow of the Day!
OMG, is Slash drunk? Never, right?

7:08pm PT: Russell Brand bragging about having taken away one of the Jonas Brother's virginity pledge rings? Eww!

7:02pm PT: Yeah, you never saw that coming, right?

7:00pm PT: Paramore performs on the Sunset Strip and "nothing is what it seems"...hmmm, could they really be on the Paramount stage?

6:58pm PT: The cast of Twilight seems a little awkward and Russell is a bit hyper!

6:48pm PT: Best Dancing in a Video goes to...The Pussycat Dolls for When I Grow Up (and congrats to Fanny Pak who won the ABDC pre-show dance off!)
6:46pm PT: Lilo looks gorge in a Flashdance inspired tuxedo bib, but she's reading kind of fast!

6:43pm PT: Leona Lewis and T Pain performing with Lil' Wayne backed by strings. Looks like the old men in the orchestra were shocked by whatever MTV bleeped out -- or is it the fact that you can almost see all of his Ralph Lauren black briefs hanging out of his pants?

6:34pm PT: Katy Perry singing Like a Virgin with Travis Barker and DJ AM, I thought she was gonna don a wedding dress and roll around on the stage!

6:32pm PT: The Jonas Brothers performing on the steps New York set at Paramount. Love the tear away to the big out door stage, but not loving their outfits. Kinda cheesy with the bow-tie and suspenders!

6:29pm PT: Best Male Video goes to...Chris Brown for With You! But he didn't thank Rihanna?


6:27pm PT: Demi Moore has a hard time getting down those steps, forgets her mic, and stumbles over her lines, but despite the hideous outfit, she still looks pretty damn good for 45!

6:19pm PT: It's Britney, bitch! Not only does she look great, but she's so composed as she thanks God and her beautiful boys for inspiring her!

6:18pm PT: Best Female Video goes to...Britney for Piece of Me!!!!


6:15 pm PT: Zac Efron with his hair off of his forehead? Has hell frozen over?

6:12pm PT: Brit Russell Brand goes political? WTF?

6:10pm PT: Host Russell Brand in ultra-tight pants - Loves it or hates it?
6:04pm PT: It's Rihanna! Looking fierce, channeling a Thriller/Dawn of the Dead look for her performance of Disturbia!

6:03pm PT: Brit's looking hot, y'all! Loving that sparkly silver dress! But is that it? No performance after all!

6:02pm PT: Jonah Hill trying to mack on Britney? Keep dreaming, Jonah!

6:00pm PT: OMG, Britney looks amaze, no?

 





Comments

comments powered by Disqus
Celeb Digs - Luxury Celebrity Real Estate
Lana Del Rey In Portofino
X17 on Twitter
Like us on Facebook!
Latest Celebrity Tweets

Do you like Kim better as a blonde or a brunette?

Blonde
Brunette
  • Vote
  • View Results
Becks or Biebs?
Beckham Bieber
VOTEVIEW RESULTS